cheritera chentaku

Wednesday, November 30, 2011

awak paham tak??

Awak kena paham , kenapa saya cemburu tengok awak , sebab cemburu tu tandanya sayang kan ?


Awak kena paham kenapa kadang2 saya merajuk , sebab saya nak kan perhatian daripada awak .

Awak kena paham ,kenapa saya selalu call dan sms awak, sebab saya rindukan awak .

Awak kena paham kenapa kadang2 saya marahkan awak , sebab saya nakkn yang terbaik untuk awak .

Awak kena paham kenapa saya suka mengadu dengan awak , sebab awak lah segalanya bagi saya . saya nak awak jek yang tahu .

Sekarang awak paham kan ? :)





 *tangan saye sentiasa terbuka untuk menyambut huluran tangan awak..:)*


Sunday, November 27, 2011

beza CINTA, SAYANG, MINAT dan SUKA.



Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu. (dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita )

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa
minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu . . .



Wednesday, November 23, 2011

nostalgia menggamit

hello chentaku..rajin an aku update ko skunk..nak tau nape??sbb aku bosan duk kt umah nie..nk kuar asyik ujan jer..nk banjir kowt..tp kat setiu mmg da banjir pn..niela nsib duk pntai timur tp aku bangga bkn senang nk rase camtu an...


semalam aku n kakcik bosan pastu saje la bukak album lame2..pastu abah aku pn join sekali..n aku nk share ngan ko n bloggerz yang terchenta..:)

chenta,tgk nie.....

nie kt sungai jeram..ee gigi xdok..malu..hehehe

wif kaklong..dye pn nak jadi mak budak da skunk..

ee chubby n rambut??hhahhaahaha


nie ngan kakcik,apih n kak long..nie pic amik kt umah makngah kt KL..

p/s:aku lupa umo kteowg bape taun sbb tue xmention kt cnie..

Tuesday, November 22, 2011

aummmmm

YESSS!!! X SIA-SIA AKU SAKIT TEKAK JERIT MALAM TADI..BANGGA NEGARAKU SEKALI LAGI BERKUMANDANG KAT BUMI INDONESIA..CAYALAH HARIMAU MUDA..AUUUMMM!!!

saksikan detik2 indah ini...












Saturday, November 19, 2011

wayang again..


Chenta..arinie aku xnak cakap banyak tau coz aku tengah serabut..t ntah pape aku mencarut lam nie..wat tambah dosa aku jer..hahahaha
Aritu an time nk balik kampung aku ngan kak limah n ana lepak kat terminal 1 at seremban tue..kteowg pn pegi la tengok wayang..mule2 nk tengok SHARK NIGHT 3D xde da kt panggung..mklumla kteowg xtau perkembangan so xtau cter tue da abiss tayang..hahaha..so kteowg tengok la AKU BUKAN TOMBOY..yg berlakon cter tue pakwe aku SHAHEIZY SAM n SYAMSUL YUSOF..tamak an aku..pkwe dari jauh jew kowt..ahaks gedikla mung nie eiyra..hehehe..heroin dye lak SCHA pastu ade la SALINA SAIBI NGAN SHEERA ISKANDAR tue..dowg jd pengkid..ncem dowg nk jd lelaki x ciap..hahaha
Cter nie bole than bestt la..bleh la wat aku terhibur..se xrugi la byr 9 hengget nk tgk cter nie tp yang spoilt nye ending dye..nk tau x nape????TENGOK SENDIRI LA!!!hehhehehe





nie cter SHARK NIGHT 3D yg xde rezeki nk tgk tue..huhuhuhu


Thursday, November 17, 2011

cuti..cuti..cuti..

Selamat malam chenta..
da lme aku x cherita kt cnie an..sory sgt tau..aku bkn xnk tp aku bz cket..skunk nie aku kt umah aku kat ganu yg terchenta nie..aku balik semalam..aku DA  ABISS FINAL n untuk kasi sedapp cket ayat tue senang citer aku DA ABISS SEM DUA..yahoooooo!!!
aku cuti sebulan jer n kalo xslh lam 20/12 t aku da stat sem TIGA..huhuhu..aku arap n doa agar aku n kawan2 aku yang lain sume xde repeat paper tuk sem dua nie..biarla kteowg GRAD same2 t..xnkla ade yg repeat..mudahan2 k..amin
aku ade paper ari isnin ngan selasa je..so selasa mlm tue aku n dak2 clas aku wat BARBEQUE kat pantai poli..bestt sangat..kteowg stat lam kowl 7 n pkul 9 lbh bru sume cbuk nk balik..lec pn ade join..caya la puan damai ngan puan suhaila yang sgt sporting tue..kteowg mmg hepy gyler mlm tue..se syg je nk abiskan sume tue..tue la KENANGAN yang aku xkan lupe sepangjang kt poli nie..
chenta, aku RINDU sangat kt dye tau..t lme bru dpt jmpe..sedihh sgt..td dye ade masalah..aku xtau sal pe..dye ckp hal family..aku xnkla cmpur sbb aku se tue private an..kalo dye cter aku dgr je an..aku an crying shoulder dye..pasan jer..hehehehe..terkejut gk td tbe2 dye ckp t smbg msj pastu dye ckp ade problem bru aku phm..aku pn xnk msj kalo ngah ade mslh camtu..t gduh je an..aku suh dye tenang2 dulu bru msj aku..xpe by,cyg tggu by k..:)

Thursday, November 3, 2011

kisah kau dan aku...

:: JODOH ♥♥ USAH MENCARI YANG "TERLALU SEMPURNA" :: Jika kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. Begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU, hendaklah kamu MENJAGA hatinya... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu, & mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu... Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya & janganlah menganggap ia begitu teguh...cukuplah sekadar keperluanmu... Apabila sekali ia retak...tentu sukar untuk kamu menambalnya semula... Akhirnya ia dibuang... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya, mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi... Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya... Janganlah kamu terlalu mengaguminya & janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya... Akhirnya kamu KECEWA & meninggalkannya. Sedangkan, jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya.... Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi, yang kamu pasti baik untuk dirimu... Mengenyangkan - Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..?? Terlalu ingin mengejar kelazatan... KELAK.. Nasi itu akan basi & kamu tidak boleh memakannya... Lalu kamu akan menyesal. Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan, yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU.. MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..?? Terlalu mengejar kesempurnaan... KELAK.. Kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Lalu kamu juga yang akan MENYESAL...!!